Tuesday, April 29, 2008

LESEN TAMBAH KELAS LORI E DAN GDL LORI BERSENDI

Promosi diteruskan lagi untuk bakal pemandu lori bersendi seperti lori yang membawa barangan berat menggunakan treler.
Pemegang lesen E dan GDL lori bersendi mempunyai peluang yang amat tinggi sebagai Pemandu Lori dengan mana-mana syarikat pengangkutan untuk memperolehi gaji dan elaun yang mencecah sehingga RM5000 sebulan jika anda rajin bekerja dan sabar.

KAWASAN KURSUS DAN UJIAN : SHAH ALAM,SELANGOR DAN BANTING,SELANGOR.

Syarat-syarat mudah untuk pemandu lori ini ialah:

1. Pemegang lesen D - CDL sahaja.
Pemegang lesen P tidak dibenarkan memohon.

2. Berumur 21 tahun keatas.

3. Sihat fizikal dan mental.

4. Membuat pemeriksaan doktor di mana-mana klinik.

---------------------------------------------------------

Langkah Yang Perlu dilalui untuk memohon lesen E dan GDL E.

1. Daftar dan buat bayaran.
2. Menghadiri kursus Teori & Amali E selama 6 jam.
3. Pengeluaran lesen L - E
4. Latihan memandu lori di litar.Ada 2 bahagian iaitu:
bahagian 2( mendaki bukit & parking)dan bahagian 3(ujian memandu di jalanraya).
5. Ujian Percubaan - QTI
6. Ujian Praktikal JPJ.Ada 2 bahagian iaitu:
bahagian 2( mendaki bukit & parking)dan bahagian 3(ujian memandu di jalanraya)
7. Pengeluaran lesen E.

1. Menghadiri kursus GDL
2. Ujian Undang-Undang Bertulis GDL. Markah minimum lulus ialah 42/50.
3. Latihan memandu lori treler.
4. Ujian praktikal JPJ.


Sekiranya anda berminat sila hubungi saya untuk maklumat lanjut melalui no.telefon :

017-302 5228 , 013-305 7274

11 comments:

  1. Anonymous3:29 PM

    brape harga utk GDL tu ea??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:27 PM

      TAK BANYAK CUMA RM650 KAT IDI SEBERANG JAYA PP

      Delete
  2. Anonymous12:04 AM

    cuih cekit darah aku ambik gdl baru 100 je

    ReplyDelete
  3. kalau dah ada GDL berat kejur nk tmbh kpd GDL Bersendi berapa kosnya??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kat klang rm1200

      Delete
  4. Anonymous4:09 PM

    Gdl besendi special test xda ker? Haha duk umah dpat lesen

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:04 PM

    Klu lesen gdl kt d tulis D:btm <=3500 blh bwa lori 10 ton ke../dgn lesen E

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Xbleh lah der..... lori 3tan bleh lah <=3500.... kalau 10tan gdl utk E 7500 =>

      Delete
  6. kalau dah ada lesen E penuh nak amek PSV bape bayaran?

    ReplyDelete
  7. saya berminat nak tambah lesen E full brape ye...

    ReplyDelete

Anda ada komen tentang artikel saya ini?